Sporten tijdens je werkdagen is goed voor je

Je bent de hele dag aan het werk. Aan het eind van de middag sluit je het af en ga je naar huis. Moe, vooral in je hoofd. Futloos en weinig energie, want je hebt trek in eten. En je moet nog bedenken wat je gaat eten. Sporten? Misschien vanavond. 

STOP! 

Weet dat je veel meer energie kunt ervaren als je juist gedurende je werkdag tijd plant om te sporten. 

Ik geef je 4 redenen waarom je dat zou moeten doen. 

  1. Je ervaart minder stress
    Sporten kun je gebruiken om je stress level te verlagen. Tijdens het sporten komen de hormonen serotonine en endorfine vrij. Deze stofjes geven je een gelukkig gevoel.
    Tijdens een sportsessie maak je even je hoofd helemaal leeg. En zo’n sportsessie hoeft niet eens heel lang te duren. Met een half uur ben je alweer helemaal fris en opgeladen. Je bent de spanning en stress kwijt en daardoor een stuk productiever.
  2. Produktiever
    Reden 1 geeft het al aan. Doordat je bent opgeladen door een korte sportsessie, is je hoofd leeg. En kun je veel geconcentreerder aan de slag. Dat komt je productiviteit ten goede.
    Je kunt dus nog meer werk verzetten dan wanneer je geen sportsessie hebt gedaan.
    Sporten zorgt er ook voor dat je meer zuurstof in je hersenen krijgen.
    Dit helpt je ook om je gedachten beter te ordenen, waardoor je meer overzicht hebt in je prioriteiten.
    Vol gas aan het werk dus 😉
  3. Betere concentratie.
    Tijdens het sporten wordt in je hersenen een stofje verhoogd dat de groei en aanmaak van hersencellen stimuleert. Dit stofje is aanwezig in het deel van de hersenen dat zorgt voor de informatie verwerking. Dit zorgt er dus voor dat je met meer focus en geconcentreerder kunt werken.
  4. Beter slapen
    Door de sportsessie tijdens je werkdag, en geconcentreerder en productief te werken, ben je aan het eind van de dag en je avond meer ontspannen. Dat zorgt ervoor dat je lichaam zich optimaal kan klaarmaken voor de nacht. De kwaliteit van je slaap is daardoor hoger omdat je dieper kunt slapen. En dat zorgt voor een goed herstel van je lichaam en van je geest.
    Grote voordeel daarvan is dat je energiek wakker wordt en klaar bent voor de volgende dag.

Voor betere werkprestaties en meer balans, ga sporten gedurende je werkdag. 

Ideaal ook om dit samen met collega’s te doen in een small Group training bijvoorbeeld. Of lekker in je eentje een personal trainingssessie te plannen.